Relacja na żywo z widowiskowego transportu ponadgabarytowego

30.10.2014 8:32

Stalowa
kładka pieszo – rowerowa, całkowicie zmontowana, ma ponad 33 metry długości,
blisko 6,5 m szerokości
i masę przekraczającą 40 ton. Wraz z ciągnikiem i
naczepą długość całego zestawu przekroczy 38 metrów długości przy szerokości 6,5 m.

Niecodzienny
transport rozpoczyna się w Trójmieście, a kończy dopiero w południowej Szwecji.
Oznacza to, że ładunek trzeba najpierw dostarczyć do Świnoujścia, a następnie
skutecznie przetransportować promem do Trelleborgu skąd ma trafić na miejsce
montażu finalnego.

To
jednak nie wszystko! Oprócz wielu precyzyjnych manewrów na drodze będziemy,
wyzwaniem będzie także rozładunek mostu – odbywający się w centrum szwedzkiego miasto co wymaga niemal chirurgiczna
precyzji.  

Rzadko się zdarza, aby ładunek o tak
znacznych wymiarach był transportowany drogami publicznymi, a w tym przypadku
poprzeczkę podnosi fakt, że miejscem rozładunku jest dopiero południowa
Szwecja. Oznacza to, że tylko w Polsce do pokonania jest ponad 550 km – mówi
Patryk Szymański, Wiceprezes Scandinavian Express Poland, operatora
logistycznego odpowiedzialnego za całościowy transport mostu
.

Początkiem
tej długiej trasy w nocy z 3 na 4 listopada jest ul. Hutnicza w Gdyni, gdzie
odbędzie się załadunek kładki. Następnie pojedzie ona Trasą im. Eugeniusza
Kwiatkowskiego do trójmiejskiej obwodnicy w kierunku Łodzi.

Przygotowania do takiego transportu trwają
ponad dwa miesiące. Wiążą się one ze szczegółowym zaplanowaniem całego procesu,
przygotowaniem sprzętu, bardzo precyzyjnymi manewrami na trasie oraz częściowym
demontażem infrastruktury drogowej. Dodatkowym utrudnieniem jest konieczność
dokonania przeprawy promowej- wjazd takim kolosem do ładowani promu wymagał
wcześniejszych konsultacji i przygotowań oraz dokonania szczegółowych pomiarów
zarówno jednostki jaki i obu terminali
– dodaje Patryk Szymański,
Wiceprezes Scandinavian Express.

Pierwszymi
newralgicznymi punktami na trasie będą: wjazd na ulicę Hutniczą, a następnie na
Estakadę Kwiatkowskiego, a później bramki poboru opłat umożliwiające wjazd na
autostradę A1, które zostaną częściowo zdemontowane, aby umożliwić swobodny
przejazd ładunku.

Asysta
i pilotaż ciągnika transportującego ładunek będzie składała się aż z 5
jednostek cywilnych i urzędowych.

Zapraszamy
do śledzenia relacji na żywo z całego transportu, która będzie prowadzona za
pośrednictwem naszych firmowych profili społecznościowych na – Facebook oraz Instagram. Pierwsze
zdjęcia i informacje przekażemy Wam już najbliższy poniedziałek z załadunku
mostu.

Najnowsze aktualności: