Specjalizacja
Poszerzaj Twoje możliwości biznesowe
Generuj zyski na rynkach skandynawskich wybierając doświadczonych partnerów biznesowych. Nie musisz opierać swoich działań na szacowaniu ryzyka. Bazuj na sprawdzonych rozwiązaniach i wypracowanym "know how". Zadbaj o rozwój Twojej firmy.
Dlaczego warto prowadzić biznes w Skandynawii?
- Kraje skandynawskie łącznie stanowią 7,2% polskiego eksportu i jest to drugi – po Niemczech – kierunek naszej sprzedaży
- 6,2% prognoza polskiego eksportu dla Skandynawii w 2015 roku.
Co warto wiedzieć rozpoczynając
biznes w Skandynawii?

Wiarygodność biznesowa i specjalizacja
Skandynawia to rynek trudny, głównie ze względu na odmienne uwarunkowania kulturowe i społeczne. Umiejętne poruszanie się w skandynawskich niuansach biznesowych wymaga doświadczenia, które zdobywa się latami. Ważne jest także sprostanie wciąż rosnącym wymaganiom w zakresie wiarygodności biznesowej i wysokiego poziomu specjalizacji.

Dynamicznie rosnący popyt
Skandynawia to bogate, stabilne gospodarki o wysokich kosztach wytwórczych, co przekłada się na wciąż rosnący popyt towarów z Europy, w tym z bliskiej geograficznie - Polski.

Solidni partnerzy biznesowi
Firmy ze Szwecji czy Norwegii są solidnymi partnerami w biznesie – terminowo regulują należności, dotrzymują wszelkich zobowiązań, a polskie produkty są postrzegane jako konkurencyjne i coraz częściej kojarzone z wysoką jakością.

Warunki geograficzne i klimatyczne najtrudniejsze w Europie
Skandynawia to wymagający region z uwagi na warunki geograficzne i klimatyczne. Duża ilość wysp, fiordów, trudno dostępne tereny górzyste – to wyzwania firmy transportowej realizującej Twoje zlecenia w Szwecji czy Norwegii. Problemy z jazdą po śniegu i lodzie, okresowe zamykanie dróg oraz sprostanie wielu wymogom formalnym, zmuszają niewyspecjalizowanych operatorów TSL do zawieszenia świadczenia usług w okresie zimowym, który trwa nawet pół roku.

Infrastruktura morska i drogowa Szwecji sprawia, że zaplanowanie transportu może sprawiać najmniej problemów. Do dyspozycji jest aż 19 portów, z których największe leżą na łatwo dostępnym wybrzeżu i posiadają dobre połączenia promowe z Polską.

Około 2/3 powierzchni to teren górzysty, trudnodostępny, z występującą na północy arktyczną tundrą. Charakteryzuje się bardzo zróżnicowanym klimatem (duże różnice między zimą i latem) oraz długą zimą (zaczyna się już w październiku, a kończy dopiero w kwietniu). Planując transport należy pamiętać o dodatkowych kosztach wynikających z opłat za korzystania z dróg, tuneli i mostów oraz odpraw celnych.
W związku z tym firmy eksportujące towar do Skandynawii potrzebują Partnera, który będzie godny zaufania. Takiego, który wspólnie z Tobą będzie pracował nad tym, aby zmaksymalizować Twój efekt biznesowy w Skandynawii. Partnera, który z jednej strony zna rynek skandynawski, a z drugiej myśli kategorią Twojego zysku.