Maszyny i urządzenia

Maszyny i urządzenia

Szukasz operatora logistycznego, który przetransportuje Twój jacht, koparkę, dźwig lub inne urządzenie. Przede wszystkim zwróć uwagę na doświadczenie przewoźnika, któremu powierzysz swój ładunek.. Oprócz doświadczenia i bogatego portfolio zrealizowanych projektów ponadnormatywnych, bardzo ważne, aby oferował on usługę kompleksową, dokonaną w całości we własnym zakresie. Realizacja takiego projektu bez pośredników pozwoli Ci mieć większą kontrolę nad transportem.

Zanim powierzysz przewoźnikowi swój cenny towar, zwróć uwagę jeszcze na kilka elementów:

  • Odpowiedni dobór taboru

Dobór taboru powinien uwzględniać specyfikę destynacji- konieczne jest dostosowanie technicznie do przejazdów po często bardzo śnieżnych i mroźnych trasach skandynawskich. Opony zimowe czy odpowiedni olej hydrauliczny to oczywiście całkowita podstawa, ale kluczowe mogą okazać się również takie detale jak odpowiedni płyn do spryskiwaczy czy paliwo, które nie zamarznie przy -40 stopniach mrozu.

  • Uzgodnienia i pozwolenia to podstawa

Transport ponadnormatywny z uwagi na przekroczenie standardów, wiąże się z pozyskaniem wielu uzgodnień i pozwoleń. W dodatku przewóz ponadgabarytów do Skandynawii jest transportem międzynarodowym, a normy dotyczące warunków przewozu ponadgabarytów nie zostały zunifikowane. Oznacza to, że poza organizacją zezwoleń na przejazd przez poszczególne kraje, należy też wziąć pod uwagę specyfikę każdego z nich - a w wielu przypadkach różnice są znaczne.

  • Indywidualne ekspertyzy mostów i ramp promowych

Wielu profesjonalnych graczy logistycznych wykonuje również indywidualne ekspertyzy mostów i ramp promowych. Bazowanie na nich znacznie ułatwia planowanie transportu ponadgabarytowego i pomaga uniknąć przykrych niespodzianek w trakcie pokonywania trasy. W ten sposób spedytorzy już na wstępnym etapie planowania mogą wykluczyć niektóre trasy oraz jednostki promowe.

 

 

Transport case

  1. Transport dźwigu

Ładunek ponadgabarytowy

Ładunek ponadgabarytowy

Dźwig okrętowy o wymiarach……

Trasa

Kristiansand, Norwegia -> stocznia nad Morzem Czarnym w Rumunii

Łącznie do pokonania 3 000 km.

Flota wyznaczona do zrealizowania tego zadania

Ze względu na wysokość ładunku konieczne było wykorzystanie specjalistycznej naczepy zagłębianej typu "tiefbett". Jej konstrukcja pozwala załadować ładunek tuż nad ziemią, zmniejszając całkowitą wysokość transportu, co jest istotne zwłaszcza przy tak długiej trasie.

 

  1. Transport kabiny platformy wiertniczej

Ładunek ponadgabarytowy

Kabina platformy wiertniczej o wymiarach….7,05 szerokosci…

Trasa

..... -> Siarkoport w Gdańsku

Następnie ładunek został przetransportowany na statek, a następnie do miejsca docelowego – na platformę wiertnicza w Norwegii.

Przeszkody, z którymi trzeba było się zmierzyć… Przy tak dużej szerokości ładunku, który zajmował całe dwa pasy ruchu, konieczna była asysta policji, pilotów i demontaż części infrastruktury drogowej. Trasa przejazdu przebiegała m.in. przez centrum Gdańska i Most Wantowy.

Realizację poszczególnych etapów transportu można zobaczyć w kilkuminutowym reportażu video.

 

  1. Transport jachtu

Ładunek ponadgabarytowy

Luksusowy Jacht o wymiarach ładunku dł. 21,5 m x szer. 5,5 m x wys. 6,10m i wadze ok. 35 ton.

Trasa

stocznia jachtowa w Gdańsku -> miejsce wodowania przy Nabrzeżu Zbożowym

Flota wyznaczona do zrealizowania tego zadania

  • trzyosiowy ciągnik VOLVO FH16 o mocy 660 km

  • wykonana na nasze specjalne zamówienie naczepa rozciągana NOOTEBOOM z hydraulicznie sterowanymi 6 osiami zapewniającymi mały promień skrętu i optymalną manewrowość. Rozciąga się do długości 42 m i zapewnia ładowność 67 ton.

Przeszkody, z którymi trzeba było się zmierzyć…

Parametry bardzo wysoka wartość towaru w połączeniu z wąskimi, trudnymi przejazdami (wewnętrzne bramy i drogi dojazdowe o nieprzystosowanej do normalnego ruchu nierównej nawierzchni) wymagały niezwykłej precyzji kierowcy w prowadzeniu zestawu, doskonałej komunikacji radiowej z Pilotami oraz zastosowania specjalistycznego sprzętu.

 

Wykonanie bardzo precyzyjnych manewrów całym zestawem (centymetrowe prześwity po obu stronach ładunku w newralgicznych punktach trasy) ułatwiła możliwość zdalnego sterowania osiami skrętnymi naczepy przez Pilota, będącego w stałej łączności radiowej z Kierowcą.

 

Proces załadunku i rozładunku można zobaczyć na krótkim filmie.

 

Zależy Ci na optymalizacji rozwiązań logistycznych?

Zapytaj o Twój Transport

Jak możemy Ci pomóc?