Konstrukcje stalowe

Konstrukcje stalowe

Obsługę logistyczną konstrukcji stalowych realizujemy od lat. Dlatego doskonale wiemy, że Polska jest jednym najważniejszych dostawców konstrukcji stalowych do krajów skandynawskich. Nie da się ukryć, że sukces Twojej branży przekłada się również na większe zapotrzebowanie na obsługę logistyczną. Specyfika konstrukcji stalowych powoduje, że w większości przypadków wymagany jest transport ponadgabarytowy i intermodalny - z uwzględnieniem przepraw promowych.

Na jakie elementy należy zwrócić uwagę w szczególności w przypadku transportów konstrukcji stalowych:

  • Planuj transport już na etapie przetargowym

Oprócz projektowania i przygotowywania do produkcji warto od razu myśleć też o transporcie. Standardem w logistyce ponadgabarytowej - szczególnie dla sektora infrastruktury - jest doradztwo i ścisła współpraca z producentem już na etapie planistycznym. Zaangażowanie ekspertów od transportu już na etapie przetargowym pozwala uwzględnić ewentualny podział konstrukcji jeszcze przed rozpoczęciem produkcji. A to oznacza, że przyszły proces transportowy zostanie zoptymalizowany oraz - co najważniejsze dla producenta - umacnia jego pozycję biznesową i niejednokrotnie pozwala wygrać przetarg.

  • Odpowiedni środek i rodzaj transportu

Podstawą do wyboru odpowiedniego środka transportu jest bazowanie na pełnej specyfikacji ładunku. W szczególności warto zwrócić uwagę na dokładność rysunków technicznych oraz zawartych w nich danych. Pominięcie niektórych pozornie nieistotnych szczegółów może nie tylko utrudnić, ale wręcz uniemożliwić transport, np. brak informacji o punktach podparcia lub środkach ciężkości. Wielokrotnie pomijane drobne detale mogą wywołać niemiłą niespodziankę przy samej realizacji.

  • Przeprawa promowa - wyzwanie dla najlepszych

Organizacja przeprawy promowej, wymaga ścisłej współpracy z armatorami w zakresie indywidualnych załadunków na prom, ekspertyzy ramp oraz furt i wymaganej dostępnej powierzchni pokładowej czy dostosowania harmonogramu jednostki pływającej do przewozu ponadnormatywnego ładunku.

  • Innowacje i kreatywne podejście

Czasami innowacyjne i niestandardowe podejście pozwala uniknąć zbędnych kosztów. I nie chodzi tu wyłącznie o nowinki techniczne lub rozbudowane e-systemy. Na przykład, przewóz ciężkich płyt stalowych o szerokości 5 m wykorzystywanych do budowy mostów wymaga transportu ponadgabarytowego, znaczna szerokość wiąże się z demontażem infrastruktury wzdłuż trasy przejazdu i może ograniczać możliwość przepraw promowych, co znacznie podnosi koszt i może wydłużać czas realizacji. Tymczasem, wystarczy zastosować specjalne zaprojektowane stalowe stojaki transportowe, aby szerokość całego transportu zmniejszyła się z 5 do 3,7 m. W ten sposób można pokonać zaplanowaną trasę bez konieczności wpływania na infrastrukturę.

 

 

Transport Case

Ładunek ponadgabarytowy

Całkowicie zmontowana stalowa kładka pieszo – rowerowa, która został zamontowana w centrum szwedzkiego Malmö.

Wymiary

  • długość: 33 m,

  • szerokość: 6,5 m

  • waga: 48 ton

Trasa

Gdynia, Polska -> Malmö, Szwecja

Łącznie do pokonania 700 km.

  • 480 km na trasie Gdynia - Świnoujście

  • 180 km drogi morski (prom Świnoujście – Trelleborg),

  • 36 km na trasie Trelleborg - Malmö.

Flota wyznaczona do zrealizowania tego zadania

  • Ciągnik Volvo FH16 w układzie osi 6x4, mocy 660 koni i dopuszczalną masą całkowitą zestawu wynoszącą 120 ton.

  • 6-cio osiowa naczepa produkcji Nooteboom wyposażona w rozciągany pokład ładunkowy i hydrauliczne zawieszenie oraz układ skrętu osi. Maksymalnie można ją rozciągnąć na długość niemal 42 m, ale tym razem wystarczyło 16 m dodatkowej długości.

Długość całego zestawu (łącznie z ładunkiem) poruszającego się po drodze to 39 m, a masa całkowita 84 tony.

 

Przeszkody, z którymi trzeba było się zmierzyć…

  • bramki poboru opłat umożliwiające wjazd na autostradę A1, które zostały częściowo zdemontowane, aby umożliwić swobodny przejazd ładunku

  • skrzyżowania z ruchem okrężnym, które były pokonywane bardzo precyzyjnie na zasadzie kontraruchu (z lewej strony, pod prąd)

  • wiadukt kolejowy w Jastrowiu (DK 22) - przejazd pod nim był bardzo precyzyjny i powolny, ponieważ centymetry dzieląca ładunek od górnej konstrukcji wiaduktu

  • ciasne skrzyżowania w mniejszych miejscowościach, które były pokonywane przy użyciu zdalnego sterowania osiami naczepy.

  • teren portu Świnoujście gdzie przeszkodami były konstrukcje portowe oraz słupy podtrzymujące kładki piesze. W wielu sytuacjach zapas również był „na żyletki”.

  • zjazd z rampy promowego w Trelleborgu - wyjazd z promu pod kątem 90 stopni w lewo, co przy takiej długości zestawu wymagało skrupulatnej precyzji od kierowcy i pilotów.

  • przejazd przez przedmieścia Malmö aż do ścisłego centrum - do pokonania było wiele rond (które trzeba było przejechać na zasadzie kontraruchu) oraz skrzyżowań (pełnych wysepek oraz sygnalizacji świetlnych), które dodatkowo trzeba było pokonać pod kątem 90 stopni

  • ustawienie zestawu do rozładunku - wjazd na środek skrzyżowania, skręt tyłem pod kątem 90 stopni i cofnięcie w kierunku miejsca rozładunku.

 

Zmagania ze wszystkimi najtrudniejszymi momentami i przeszkodami na trasie można zobaczyć w kilkunastominutowym reportażu video.

 

Zależy Ci na optymalizacji rozwiązań logistycznych?.

Zapytaj o Twój Transport

Jak możemy Ci pomóc?